ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ

 
Η εταιρεία «Ναυπηγεία Ελευσίνος» ιδρύθηκε το 1962, με εταιρικό κεφάλαιο 2.000.000 δολάρια, που κατεβλήθη εξ ολοκλήρου από τις τράπεζες Εμπορική και Ιονική & Λαϊκή. Το 1965 αυξήθηκε το κεφάλαιο κατά 900.000 δολάρια τα οποία κατέβαλε η Τράπεζα Επενδύσεων. Το 1969 αποφασίσθηκε να αυξηθεί το κεφάλαιο κατά 1.020.000 δολάρια, αλλά η Νομισματική Επιτροπή δεν επέτρεψε στις ανωτέρω τράπεζες να συμμετάσχουν για ποσό μεγαλύτερο των 700.000$. Έτσι οι παραπάνω τράπεζες συμμετείχαν με το ποσό των 700.000$ και το υπόλοιπο  ποσό των 320.000$ κατέβαλλαν οι τράπεζες Commercial Bank of the Near East και Near East Bank Nominees, διαμορφώνοντας το μετοχικό κεφάλαιο σε 3.920.000$. Μέχρι το 1973 έγιναν και άλλες τρεις αυξήσεις φτάνοντας το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας στο ποσό των 9.600.000$ με συμμετοχή προσωπικών κεφαλαίων του Στρ. Ανδρεάδη και εταιρειών του από το εξωτερικό. 

Οι εγκαταστάσεις των ναυπηγείων αναγέρθηκαν σε έκταση 700 στρεμμάτων και η ιπποδύναμή τους ανερχόταν σε 11.000 ΗΡ. Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις τους περιλάμβαναν ναυπηγική κλίνη μήκους 190 μ. και πλάτους 55μ. για την ναυπήγηση σκαφών μέχρι 150.000 τόνων, τρεις πλωτές δεξαμενές για πλοία μέχρι 20.000, 50.000 και 120.000 τόνων αντίστοιχα. Επίσης είχε γερανό ανυψωτικής δυνάμεως 400 τόνων.

Τα Ναυπηγεία ήταν σε θέση να επισκευάζουν πλοία πάσης φύσεως, να εκτελούν πάσης φύσεως μεταλλικές κατασκευές και να ναυπηγούν πλοία χωρητικότητας μέχρι 150.000 τόνων.
Για την ίδρυση των Ναυπηγείων εισήχθη συνάλλαγμα 65.000.000$ περίπου.
Στα Ναυπηγεία Ελευσίνος λειτουργούσαν σχολές ταχύρρυθμου τεχνικής εκπαιδεύσεως και ειδική σχολή μηχανικών θαλάσσης, τριετούς φοιτήσεως.
Μέχρι την 5η Δεκεμβρίου 1975 που ο Όμιλος της Εμπορικής Τραπέζης περιήλθε «βιαίως» στο Ελληνικό Δημόσιο, τα Ναυπηγεία Ελευσίνος είχαν κατασκευάσει τέσσερα σκάφη, χωρητικότητας από 5.900 μέχρι 43.000 τόνους και σημαντικό αριθμό άλλων πλωτών μέσων, ενώ τα επισκευασθέντα πλοία ξεπέρασαν τα 700. 

 

 
                     


                                             

 
 


 



2 σχόλια:

  1. Οταν στην Ελλάδα χτίζονταν βαπόρια από ελληνικά ναυπηγεία, για ελληνικές εταιρείες, με ελληνική σημαία και Έλληνες πλήρωμα. Αυτός ήταν ο σπουδαίος Έλληνας Καθ. Στρατής Ανδρεάδης. Τυχαίνει να γνωρίζω τον εγγονό του, τον Paul, που διοικεί την ναυτιλιακή Commercial Trading & Discount Co, ο οποίος φαίνεται να έχει πάρει από τον παππού του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι ακριβώς Αγαπητέ. Ο Στρατής Ανδρεάδης ήταν ένας ευφυής επιχειρηματίας.

      Διαγραφή